Két képviselőtársammal folytatott egyeztetést követően úgy döntöttem, hogy átszerkesztem a mondanivalómat, úgy hogy a lényeget megőrizve a papíron kiküldöttek remélhetőleg már közös álláspontként fognak megjelenni.

Ebből következően a személyes történetem nem képezheti a kiáltvány(?) részét.

Azt most itt, kibővített formában teszem közzé.

Elöljáróban: már nem állok munkaviszonyban az önkormányzattal. A Képviselő-testület tavaly novemberben úgy határozott, hogy hivatkozva a nagyon nehéz anyagi helyzetre, nincs szükség a munkámra.

Többektől hallottam már hogy a polgármester a választások után biztos bosszúból rúgott ki. Erkölcsi és törvényességi kérdésekben sokszor volt konfliktusunk, ezért kétségtelen hogy nem örült annak, hogy bekerültem a testületbe, de ugye településünk első embere csak nem lehet olyan kisstílű és bosszúszomjas?

Természetesen, mint munkavállaló nem örültem a döntésnek, hiszen új munkahely után kellett néznem, de képviselőként úgy gondolom, hogy az elkövetkező időszak az önkormányzatnál a túlélésről és valamilyen fenntartható és működőképes intézményi struktúra kialakításáról kell hogy szóljon, nem pedig a további pénzszórásról, fejlesztésekről és pályázatokról. Ehhez pedig a polgármester főállású státuszának fenntartása is erősen megkérdőjelezhető, nem hogy mellé még egy további adminisztratív munkaerő alkalmazása, mint ami én voltam.

Gondolom sokan hallották már, hogy mégis perben állok az önkormányzattal. Hogy miért?

Nos mert a képviselő urak többsége úgy döntött, hogy több mint hat éves munkaviszony után (ami a közalkalmazottak esetében három hónapos felmentési idővel, és két hónapnak megfelelő végkielégítéssel jár a törvény szerint) mindössze két hónapos felmentési idővel vegyem a kalapom és kb. örüljek, hogy felét nem kell ledolgoznom.

Hogy ezt a döntésüket milyen sugalmazások és információk birtokában és milyen hangulatban hozták meg? Hát… mindenesetre én elmondtam, hogy szerintem az esetemben milyen jogszabályi előírások lennének a követendőek.   Meggyőződésem, hogy a döntéssel esetemben törvényt szegtek, ezért bírósághoz fordultam. Remélem hogy más alkalmazottaknak nagyobb szerencséjük lesz hasonló helyzetben és megkapják a törvényes járandóságukat.

Érdekességképpen azért megemlíteném, hogy korábbi munka- és mostani képviselőtársam, Ferencz Zsolt az önkormányzattól történő távozásakor (négy éve!), úgy kaphatott 100e Ft juttatást, hogy nem elküldték, hanem ő mondott fel, mivel jobb állást ajánlottak neki…

Azóta testületi ülésen kaptam már a Polgármester Úrtól egy két hónapos járandóságról szóló ajánlatot. Ha mindenben a törvényeknek megfelelően jártak el, akkor vajon miért?

Én ellenajánlatként a közalkalmazotti törvény szerinti járandóságomat és költségeim megtérítését kértem. Összesen négy hónapot, azzal hogy ebben az esetben a keresetlevélben szereplő hat havi, jogsértés miatti kártérítéstől eltekintek. Valamint felhívtam a figyelmet arra, hogy létszámleépítés esetén az Önkormányzat az elbocsátás költségeinek kb felét megpályázhatja az Államtól. Természetesen kértem azt is, hogy elbocsátásommal kapcsolatos önkormányzati törvénysértésről nyilatkozat jelenjen meg a helyi lapban.

Ezt az ajánlatot, holott ugyanúgy két havi kiadással járt volna, a képviselők nem fogadták el.

Vajon miért?

Dióhéjban a történet ennyi, a döntés innentől a Bíróságra tartozik.

A bejegyzés trackback címe:

https://vasszecsenyert.blog.hu/api/trackback/id/tr332771262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása